Egy "kis" Amerika

 2010.10.19. 15:12

 

Tegnapelőtt voltam először életemben profi kosárlabda mérkőzésen. Mit ne mondjak, nagyon tetszett. Ám sajnos a mindent analizáló fejemben az esemény a szokásosnál jobban pörgött. Miközben az agyam lefuttatta a főbb elemzési mappáimat, olyan kérdésekig jutottam el, mint például: milyen érzés lehet a japánoknak, hogy a profi kosárcsapatuk 50%-a feketékből áll? Másfelől milyen érzés lehet feketeként japán csapathoz tartozni?

Különösen Japánban lehet nehéz a feketék helyzete. Elég, ha csak abból indulok ki, hogy a japán hölgyek mit nem adnának azért, ha olyan fehér lenne a bőrük, mint az európai nőké. Nem lehet egy egyszerű krémet venni, mert mindegyikben van fehérítőszer… (Amikor ruhát próbáltam az egyik japán barátnőmmel, és megjegyeztem, hogy nem áll jól nekem ez a szín, mert sápaszt, akkor olyan nagy szemekkel nézett rám, körülbelül így: hát te nóóóóóórmális vagy? Miért nem jó neked sápadtan?) Az európai nők meg mit meg nem tesznek azért, hogy olyan krémbarna színük legyen, mint az ittenieknek. Ez a szomszéd füve esete kicsit szomorú, de úgy látszik ez kell nekünk.

Az edző és a tolmács

Lelkes szurkolók:)) (Reiko és Namwa)

Ott szakadt meg fonalam szála, hogy ahol ilyen nagy a fehér-kultusz, nem biztos, hogy szerencsés feketének lenni. Ezt szerintem ők is érzik. Eddigi tapasztalataim alapján két csoportba tudnám osztani a viselkedésüket: az egyik a szomorúan meghúzom magam, nem merek senkinek a szemébe se nézni, próbálok árnyékká válni; a másik pedig a feszültséget keltek, és ott provokálok, ahol tudok típus. Az indiaiak talán könyebben be tudnak illeszkedni, mert a curry-s rizst mindenki szereti.

A megnyitón:

https://www.youtube.com/watch?v=nfCgddR_ho4

Újabb bizonyítéka annak, hogy milyen kicsit a világ: (és, hogy én is tudok alacsony lenni Japánban:) a mellettem álló Gordon Klaiber a kecskeméti magyar kosárlabdacsapatban is játszott nem is olyan régen.

A bejegyzés trackback címe:

https://bocipok.blog.hu/api/trackback/id/tr222383625

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sangsahwa · http://sangsahwa.wordpress.com 2010.10.29. 10:31:33

Roppongiban mi a provokálós fajtával találkoztunk, de elgondolkodtató, amit írtál.

anitakelemen 2010.11.07. 16:52:31

azonnali képeket követelünk a családegyesítésről!!!!!!!!!:)
süti beállítások módosítása