Roppongi felett az ég

 2010.06.17. 15:27

Jelentem, hétfőn elkezdődött Japánban az esős időszak, az úgynevezett tsuyu, ami azt jelenti, hogy körülbelül két héten keresztül minden nap esni fog az eső. Gondolom ezzel nem mondtam olyan sok érdekességet, vagy meghökkentőt, mert mostanában Magyarországnak is volt bőven része benne (szegény Miskolciak).

A különbség csak annyi, hogy megnövekszik a páratartalom. De annyira, hogy néha úgy érzed, hogy nem kapsz levegőt, mert a tüdődbe páraként víz is kerül. Az egyetemen is már egy héttel ezelőtt elkezdtek felkészíteni rá lelkileg, hogy sikeresen átvészeljük ezt a csodás élményt. Azt az utasítást kaptuk, hogy ilyenkor nem szabad hideget inni, és ha ételt veszünk, azt azon nyomban meg kell enni, mert nedves-nyirkos lesz és így hamar megromlik. Még a hűtben sem szabad huzamosabb ideig tárolni dogokat. Sajnos nemcsak a legyek hullanak ilyenkor, hanem az emberek is, mert az idő melankóliájánál fogva kedvez az öngyilkos-jelölteknek is.  Persze a valóságban ennyire nem vészes a helyzet

De hogy bele ne süppedjünk ebbe a témába egy-két kép Roppongiból, ahol a hétvégén diákmunkát végeztem. Roppongi Tokió azon része, mely tele van nyugati szórakozóhellyel, kávézóval, étteremmel. Sok a nagykövetség, ezért sok az amerikainak kinéző külföldi is a japánok legnagyobb örömére...

Csak tudnám, hogy ez a banyapók mit keres itt? (azt hittem elpusztult Mordorral együtt)

Egy alkami munka volt, ahol japán nyelvvizsgatesztet kellett javítanom :)) Japán kultúra és társadalom címszó alatt fut ez a teszt, ami májusban zajlott le a világ különböző pontjain. Az én szerencsés delikvenseim kínaiak és nepáliak voltak. Roppant unalmas és felelősségteljes munka volt, de azért lehetett belőle tanulni. Például kiderült a hallgatás részből, hogy a kínaiak nagyon nehezen tudják megkülönböztetni Ausztria és Ausztrália hangalakját. Vagy pédául hogy lehet úgy írni egy számjegyet, hogy mint egy irodalmi alkotás: az olvasóra (jelen esetben a javítóra) van bízva az értelmezés...

Egy feladat a felsőfokú szintből: Együtt mégy iszogatni munka után a feletteseddel, a cég igazgatójával és a cég vendégével. Taxival mentek a legközelebbi izakaya-ba (kocsmába). A kérdés: ki hova ül a taxiban?

A helyes megfejtők újból reménykedhetnek egy kis szeretetcsomagban...

A bejegyzés trackback címe:

https://bocipok.blog.hu/api/trackback/id/tr202089189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tündemény (törölt) 2010.06.18. 22:59:58

Te jó ég, milyen magas az az épület? Én tuti nem tudnék odafigyelni, ha ott vizsgáznék, csak bambulnék ki az ablakon...
A kérdésedre rengeteg variáció jutott eszebe válaszul... szerintem a cég igazgatója ül az anyósülésen, a felettes hátul a jobb oldalon, és én vagy középen ülök, vállalva a kényelmetlenséget, vagy pedig a bal oldalon, mivel valahol azt olvastam, hogy a bal oldalon lévő ember az alárendelt...inkább a középső variációt választom. Bár ha japán lennék, talán lennék olyan nagyvonalú, hogy minden tiszteletreméltó uraságnak/hölgyeménynek külön rendelek taxit! =)

havasi_gyopar 2010.06.19. 22:48:39

Bogikam draga, le a kalappal elotted, igazan nagyon buszke vagyok rad. Csodalatra melto a batorsagod! Orommel es izgatottan olvasom soraidat. Vigyazz nagyon magadra es jo tapasztalatgyujtest!!!
Egyebkent szerintem is a ceg tulaj ul elol, a hata mogott az alkalmazott, a vendeg pedig a sofor hatanal.

Bocipók 2010.06.20. 19:28:33

@Tündemény: Általában a japán nyelvvizsgákat mindenki a maga országában írja meg, majd elküldi Japánba, hogy lelkes diákok, mint én, egy sablon alapján kijavítsuk a teszteket... A képek, a túristák által nagyon kedvelt toronyból készült, ahonnan csodálatos látványt nyújt a naplemente, és Tokió esti fényei.

Bocipók 2010.06.20. 19:31:37

@havasi_gyopar: Köszi!!!:)) Remélem jól vagytok:) Rebecca azóta kész kis hölgy lehet... Sajnos nem nem jó a megközelítés a taxis kérdést illetően, de még lehet próbálkozni:) sok puszi

anitakelemen 2010.06.20. 21:30:27

szerintem a főnök és vendége ülnek hátul, alkalmazott pedig az anyósülésen, dehogy hátul ki melyik oldalon ül az passz.

himawari · http://himawari.freeblog.hu/ 2010.06.21. 11:03:16

Szerintem a cég vendége ül elöl.
vagy a másik verzióm, hogy mivel Rólad van szó, mint egyetlen külföldi közöttük, és nő (a többiek nők vagy férfiak?), te ülsz elöl. :))

sangsahwa · http://sangsahwa.wordpress.com 2010.06.22. 11:03:17

Szerintem én, mint külföldi, mint nő és mint alkalmazott kerülök az anyósülésre. Nem hinném, hogy az igazgató ülne oda, mert illetlen dolog lenne részéről, ha háttal lenne a vendégének és nem is tudnának közben rendesen beszélgetni, én meg úgy sem számítok annyira, szóval ülhetek távolabb, mint ők. A hátsó ülésen a vendég az igazgató jobb oldalán ül. Mellette az igazgató középen és tőle bal kézre a felettesem.

Bocipók 2010.06.22. 16:37:32

@sangsahwa: És íme, megszüetetett a tökéletes válasz!! Éljen!!!! Hadd gratuláljak neked mint nyertesnek! Amúgy megtudtam, hogy a bolhapiac mindig ugyanott van minden hónap első és harmadik vasárnapján. (Küldd majd el a címedet a mail-emre:))
süti beállítások módosítása